Reclamo N° 265846

Massimo
17 Aprile 2022
Buongiorno. Ho fatto richiesta di rimborso volo Ryanair per mia suocera in quanto alla data del volo era in quarantena per covid. Ho allegato alla richiesta di rimborso anche successivo green pass in cui ho evidenziato la data del tampone che è risultato positivo e da cui è scattata la quarantena domiciliare. Riporto sotto la risposta da parte di ryanair in cui viene negato il rimborso: "I wish to informndable. This is clearly stated in our Terms and Conditions, agreed to at the time of purchase.   I sympathise with your circumstances and I can see that you want to respect the advice of the authorities, but a travel ban is not in effect currently, the borders are open, as long as the flight is operational we are not in the position to offer free flight move or refund or a voucher.   Meanwhile due to the fact that you have choosen not to participate in your flight than we will be able to issue you a NO SHOW letter on your request which you can later on provide to your insurance company for the refund from the insurance and recommend that you contact your travel insurer with regard to this matter." Vorrei capire se la risposta è corretta, rispetto soprattutto all'art. 945 del codice di navigazione. Grazie. Cordiali saluti, e Buona Pasqua!
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